Time4Manager's Health - o co tak właściwie chodzi?

Coraz częściej sobie uświadamiamy, że bardzo przydatne w pracy managera jest dostosowanie funkcjonowania w ciągu dnia do naturalnego rytmu i funkcjonowania organizmu człowieka.

No właśnie, na co powinniśmy zwracać uwagę, żeby praca nie szkodziła zdrowiu? Może czas polepszyć zarządzanie sobą?

#1. Stres - może działać mobilizująco, ale gdy trwa przez dłuższy czas przynosi negatywne skutki i może prowadzić do wielu chorób.

#2. Niewłaściwa dieta - przynosi nie tylko efekt w postaci zmiany wyglądu, ale również wpływa na koncentrację, poziom energii i wydajność w pracy.

#3. Używki - alkohol, nikotyna i inne używki przynoszą skutku trwające również w okresach ich niestosowania.

#4. Brak ruchu - nie wpływa tylko na masę ciała, ale również szereg układów, m. in.: krwionośny, oddechowy, pokarmowy, immunologiczny, nerwowy.

#5. Brak snu - sen jest najlepszym regeneracyjnym SPA dla organizmu.

#6. Brak równowagi work-life balance - uwzględnienie w grafiku wypoczynku i kontaktu z bliskimi może dać większe efekty pracy niż poświęcenie całego czasu na czynności służbowe.

#7. Brak Higieny psychicznej -  dbanie o rozwój osobisty, praca nad sobą, ćwiczenie koncentracji i uważności.

Żeby coś zmienić, nie wystarczy samo postanowienie. Należy zrozumieć zachodzące mechanizmy i próbować zarządzać sobą zgodnie z mechanizmami biologii człowieka. jak to robić - o tym w grupie Time4Manager's Health, na naszym blogu Time4Progress i podczas szkoleń.

Zapraszamy do zapoznawania się z naszymi artykułamismile.